Specialist public relations work

Fem.OS as a model project develops and analyses outreach advisory work in social media for women from non-EU countries. The communication behaviour of the language communities is examined, the advisory work is continuously evaluated, and the information’s impact and the range of the organisation’s own digital information and orientation advisory services is tested.

Throughout the course of the project, expert public relations work will be carried out. This combines specialist discussions and events with the targeted networking of key figures. These include the Federal Employment Agency, administrators of forums in social media, migrant organisations and other advice centres and projects. The specialist public relations work also includes promoting the sustainability of outreach informative advising approaches.

Download studies

Daten zum Modellprojekt - Aufbau der Beratungsarbeit (September 2020)

Zwischenevaluation im Modellprojekt Fem.OS (Februar 2021)

Ein Jahr digital Streetwork in den sozialen Netzwerken: Entwicklung und Analyse (Mai 2021)

Zwischenstand der Informations- und Beratungsarbeit: Beratung und Arbeitsmarktzugang (Oktober 2021)

Digital Streetwork für und mit ukrainischen Geflüchteten (April 2022)

Künstliche Intelligenz in der Migrationsberatung (Mai 2022)

Zwischenbericht Fem.OS – Zwischenstand der Informations- und Beratungsarbeit (Februar 2022)

Ergebnisse der externen Evaluation von Fem.OS (Mai 2023)

Telegram als Datenquelle zu Migrationsbewegungen (Juni 2023)

Analyse von Fachkräftegruppen in den betreuten Social Media Spaces des Projektes Fem.OS (Juni 2023)

E-Learning-Ansätze in sozialen Medien von zugewanderten Frauen aus Drittstaaten (Juni 2023)

Digital Streetwork im Projekt Fem.OS Beratungsarbeit in den sozialen Medien als Wegweiser für Migrantinnen (Juni 2023)